Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Dagarna går fort fram

Av halvsekel - 3 januari 2009 17:23

Är jag en sann optimist? Accepterar jag sådant som inte går att ändra på? Tycker jag om att utbyta goda nyheter? Bygger jag in mängder av kärlek i mitt liv. Tror jag mig ha nästan obegränsade möjligheter? Är jag hoppfull då jag inte kan vara lycklig? Använder jag min fantasi för att träna framgång? Tränar jag upp min förmåga att uppskatta det som är positivt? Avbryter jag negativa tankebanor? Räknar jag med att regelbundet förnya mig? Tror jag att jag har kontroll över min framtid? Söker jag dellösningar? Överrumplas jag sällan av motgångar? Ett motto jag har är att jag ska försöka att förändra det som är negativt till att bli positivt. Detta tror jag kommer att stärka mitt välbefinnande och därmed så blir min hälsa bättre. Tänkte visa några bilder på vad som vi hade tänkt fixa till innan jul men det gick inte att ladda upp dessa bilder. Vi ska sätta upp några lampor längst upp på fondväggen, som ska fint lysa ner. Sedan ska vi sätta upp gardiner eller draperi som ska avskilja två rum, tv-rum och finrum. Gardiner som vi kan dra för vid behov som till exempel filmkväll. Gardinerna i finrummet har jag länge tänkt byta ut, det ska bli innan månaden är slut. Berättar lite mera i ett senare inlägg om vad som jag hade tänkt göra innan jul men som inte blivit gjort. Till exempel så hade jag tänkt att samla ihop den äldsta dottern, yngsta dottern med pojkvän och sonen. Att vi skulle ha en spelkväll under julen, det har ännu inte skett men hoppas att det kommer att ske. Nu ska jag kolla betapet, en nära vän brukar spela det spelet ibland. Ha en skön kväll!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av halvsekel - 14 juni 2009 09:49

Det var ett tag sedan nu. Jag kommer att sammanfatta en del av det som har hänt sedan jag sist skrev. Troligtvis hinner jag inte att skriva något innan midsommar. Vi hörs snart igen. Kram på dig...

Av halvsekel - 24 februari 2009 13:10

Av halvsekel - 25 januari 2009 09:21

Det har hänt en del saker som jag och min familj måste ta itu med, så därför kommer jag inte att skriva på ett tag. ...

Av halvsekel - 20 januari 2009 14:56

Vet inte var det är med mig men det känns att jag är på väg utför. Känner mig tom inombords, har ingenting att skriva om. Min väg känns krokig och brockig just nu. Mitt mående och min hälsa är relativt bra men det är något annat som inte känns bra. D...

Av halvsekel - 17 januari 2009 18:08

Hade tänkt behålla julen till slutet av januari men jag plockade bort det mesta av julsakerna och allt annat som hör julen till på torsdagen och fredagen. Jag antar att en hel del människor har bråttom med att slänga ut grannen och plocka bort allt s...

Skapa flashcards