Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Nu är julen nästan slut

Av halvsekel - 9 januari 2009 09:33

Igår lämnade jag in bilen på service kl. 13.00. Tog jag en promenad som avslutades hos en nära vän. Hon bjöd på kaffet och härligt gott bröd. Vi pratade, skrattade lite hit och dit. Jag skulle lämna en ansökan, som det var sista dagen på men hade glömt några papper hemma. Besöket varade cirka en timme. Jag tog en promenad till centrum för att göra ett ärende innan maken skulle hämta mig. Strax innan jul köpte jag en julklapp och några dagar senare upptäckte jag att köpet dragits två gånger. Några dagar senare var jag i affären men lämnade den pga av många kunder var före mig. Ännu några dagar senare, så var jag i affären och påpekade för säljaren att varan jag köpt hade dragits två gånger. Säljaren sa att det var banken som gjort fel. Ringde banken och sa som det var. Banken sa att det var företagets fel. Var inne i affären ännu en gång och jag talade om vad banken sagt. Då lovade säljaren att ta reda på vad som orsakat problemet och lovade ringa mig senare under dagen eller dagen därpå. Inget hände, ingen ringde, så efter en vecka gick jag in till affären igen. Efter en lång väntan på att få hjälp av en viss säljare, så sa jag till att den andra säljaren att, den andra säljaren fick ringa mig. När säljaren ringde, så hade säljaren tagit reda på att det var kortläsaren som gjort fel. Säljaren sa också att jag kunde komma in och få pengarna insatta på mitt bankkort. Jag begärde också få telnr till kortläsaren. När jag kom hem ringde jag kortläsaren och den personen sa att det var ingens fel, utan sådana fel kan uppstå. En del av felet låg i uppringningen till banken. Kortläsare personen tyckte att affären borde ha skött ärendet smidigare till exempel att de skulle tagit reda på vad som gällde på en gång och givit mig pengarna tillbaka. Kortläsare personen tyckte att jag kunde ringa inlösaren dvs dit pengarna hade gått. Jag ska kolla upp hur det är med det. Kanske jag kan hjälpa någon annan som råkar ut för detta problem. Kanske jag kan hjälpa affären att få riktlinjer att följa när sådana här problem uppstår. Mer om detta än annan gång. I alla fall så kom maken och hämtade mig, vi kollade om bilen var klar men det var den inte, så vi åkte hem. Jag kom på att min makes föräldrar firade en jämn bröllopsdag. Senare så åkte vi in till staden igen och lämnade ansökan och i samma sväng, så åkte vi och grattade makens föräldrar. Det blev en snabb fika med massor med gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av halvsekel - 14 juni 2009 09:49

Det var ett tag sedan nu. Jag kommer att sammanfatta en del av det som har hänt sedan jag sist skrev. Troligtvis hinner jag inte att skriva något innan midsommar. Vi hörs snart igen. Kram på dig...

Av halvsekel - 24 februari 2009 13:10

Av halvsekel - 25 januari 2009 09:21

Det har hänt en del saker som jag och min familj måste ta itu med, så därför kommer jag inte att skriva på ett tag. ...

Av halvsekel - 20 januari 2009 14:56

Vet inte var det är med mig men det känns att jag är på väg utför. Känner mig tom inombords, har ingenting att skriva om. Min väg känns krokig och brockig just nu. Mitt mående och min hälsa är relativt bra men det är något annat som inte känns bra. D...

Av halvsekel - 17 januari 2009 18:08

Hade tänkt behålla julen till slutet av januari men jag plockade bort det mesta av julsakerna och allt annat som hör julen till på torsdagen och fredagen. Jag antar att en hel del människor har bråttom med att slänga ut grannen och plocka bort allt s...

Ovido - Quiz & Flashcards