Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Varit på långpromenad

Av halvsekel - 11 januari 2009 21:08

Idag är det söndag och som började med att jag tömde diskmaskinen, därefter blev det att plocka i och ur den två gånger. Maken var på sitt fritidsintresse som vanligt. Vi 13.30 skjutsades mellandottern in till stan och därefter så gick äldsta dottern och jag en promenad runt staden på en och en halv timme. Vi kom hem strax innan 16.00 Nu ska jag berätta lite om gårdagskvällen. Vännerna kom, vi åt och drack. Först en liten välkomstdrink, sedan sill och potatis. Huvudrätten var rådjursadel, potatisgratäng och sallad med tillbehör. Efterrätt annanaspaj, citron-limepaj och chokladpaj med mandelmassa i. Vi bestämde under kvällen att vi skulle planera något roligt i sommar. De förslag som kom fram var att vi skall åka till Skottland eller fjällvandra. En av vännerna fyller jämt andra veckan i augusti, hoppas att vi kan göra resan eller något annat kul då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av halvsekel - 14 juni 2009 09:49

Det var ett tag sedan nu. Jag kommer att sammanfatta en del av det som har hänt sedan jag sist skrev. Troligtvis hinner jag inte att skriva något innan midsommar. Vi hörs snart igen. Kram på dig...

Av halvsekel - 24 februari 2009 13:10

Av halvsekel - 25 januari 2009 09:21

Det har hänt en del saker som jag och min familj måste ta itu med, så därför kommer jag inte att skriva på ett tag. ...

Av halvsekel - 20 januari 2009 14:56

Vet inte var det är med mig men det känns att jag är på väg utför. Känner mig tom inombords, har ingenting att skriva om. Min väg känns krokig och brockig just nu. Mitt mående och min hälsa är relativt bra men det är något annat som inte känns bra. D...

Av halvsekel - 17 januari 2009 18:08

Hade tänkt behålla julen till slutet av januari men jag plockade bort det mesta av julsakerna och allt annat som hör julen till på torsdagen och fredagen. Jag antar att en hel del människor har bråttom med att slänga ut grannen och plocka bort allt s...

Skapa flashcards