Alla inlägg den 17 januari 2009

Av halvsekel - 17 januari 2009 18:08

Hade tänkt behålla julen till slutet av januari men jag plockade bort det mesta av julsakerna och allt annat som hör julen till på torsdagen och fredagen. Jag antar att en hel del människor har bråttom med att slänga ut grannen och plocka bort allt som hör julen till. Det kan bero på att de inte hinner med det senare eller tycker att det är skönt att få en vanlig vardag igen. Idag har familjen tillbringat några timmar på isen. Hoppas att att det blir fler sådana turer i vinter. Nu för tiden har jag svårt att ta mig för saker. Jag har sökt och jag söker arbete. Det tar mycket kraft hos mig att få ett nej på de arbeten jag sökt. Jag har kommit till flera intervjuer men ännu har det inte blivit något resultat att det hela. Jag känner mig enormt trött av allt det här runt mitt arbetssökande. Tidigare innan jag började min utbildning, hade jag anställning och hade då inte alls detta behov av att vila, var inte alls så här trött. Ingen kan nog förstå hur frustrerande det är att vara i min situation. Att inte kunna planera någonting, som beror på att jag ska vara tillgänglig för arbetsmarknaden och för att jag inte har råd att hitta på roliga saker. Det är mycket som jag velat göra men det har inte gått att genomföra. Innan jul, så var jag riktigt taggad, jag planerade att tex köpa några nya gardiner, och lite annat smått och gott. Jag tycker det är roligt att planera, fixa och möblera om men det får nu läggas på hyllan på grund av ekonomin. Inget mer om det nu, det är dåtid. Nu är det framtiden som gäller och alla möjligheter med den. Alla ni som har ett arbete som är ok. Jag tycker att ni ska vara nöjd med det och om ni tycker att arbetet tar för mycket kraft, så tycker jag att ni ska fråga eran chef om det finns en möjlighet att ni kan få arbeta 80 % under en tid med full betalning. Detta är ett förstås ett skämt men det skulle nog vara bra för de flesta människorna att få 4 dagars vecka. Att en heltid är cirka 30 timmar i veckan. Nu är det dags för mig att tillaga något ätbart. Ha nu en skön kväll!

Skapa flashcards