Alla inlägg den 6 december 2008

Av halvsekel - 6 december 2008 21:02

Det blev lite fel. Vi vart över en timme för tidiga. Dottern hade tagit fel på tiden. Tänkte då fördriva lite av tiden på affären. När jag kom till kassan hade jag bara körkortet och lite pengar i plånboken, så det blev inte så mycket handlat. Jag hade plockat ur alla kort kvällen innan, för då var jag på sminkparty hos en omtänksam vän. För det mesta, så är jag nykter och det var jag även på fredagskvällen. Hade tänkt dricka lite vin men det är svårt att få skjuts hem, svårt att få någon att hämta mig. Det finns bara nackdelar att bo på landet. Jag skjutsade hem två väninnor. Sedan åkte vi ner till en nyöppnad pub. Vi gick vidare till puben som min dotter var på. Jag hade redan innan sagt att jag inte skulle gå in där. Trodde att ingen av oss skulle gå in där men två gick in och två stannade utanför. Det blev lite snabbt beslutat. Jag hade bestämt med dottern att jag skulle åka hem mellan 24.00-01.00 Hade tidigare lovat skjutsa hem en av väninnorna som gick in på puben vid ett. Dottern kom ut ca 1.15 men väninnan såg jag inte till och det gick heller inte att nå henne per mobil. Så jag skjutsade hem den ena väninnan och sedan bar det hemmåt. Skönt att komma i säng. Nu åter till lördagen. När jag var i affären ringde väninnan som var med kvällen innan och frågade om jag ville följa med på bio, det hade blivit en biljett över. Det gjorde jag, tog chansen, jag har inte varit på bio sedan jag vet inte när. Tack för att du tänkte på mig. Tidigare under flera år har jag tjatat på maken att vi kan väl gå på bio eller teater eller något annat roligt men han vill aldrig. Han vill nästan aldrig göra något med mig, det som är viktigt för honom är hans föräldrar, jakt och tv:n. Tidigare var det en hel del sportande också. Så har det varit och kommer kanske förbli. Det är mitt val av liv och jag har vant mig med det. Detta med förväntningar jag har och vad andra har på mig är något som jag kommer att ta upp en annan gång. Jag är kunnig på en hel del teorier som tex utbytesteorin, rollteorin, coping, KASAM etc. Nu är jag ine på sociologi igen. Jag kommer också att ta upp om vad jag tycker om KBT och vad jag tycker om social omsorg i ett senare inlägg. I morgon ska jag baka en ljus och en mörk sockerkaka/regnbågstårta dvs den randiga på bilden. Varje år enligt tradition, så bakar jag alltid denna randiga kaka/tårta till jul. Det blir två stycken tårtor pga att jag varvar mörka och ljusa bottnar. Ha nu en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards