Alla inlägg den 25 december 2008

Av halvsekel - 25 december 2008 16:10

Sista dagarna har jag tagit det lugnt, det var länge sedan en jul var sådan. Förra julen var jag sjuk, hade influensa. Tidigare jular har jag stressat igenom med allt som skall göras. Maken och jag var till en större stad i helgen och kollade lite. Njöt även av en fin utsikt över vattnet. Dagarna före julafton kokte jag knäck, kola, skinkan och la in sill. Jag städade det stora huset, la in julklapparna. Dagen innan julafton, var familjen till en annan stad och handlade lite och åt hamburgare. Sedan blev det julafton, tog det lugnt. Familjen åt lunch, sedan övningskörde dottern till stan. Vi fikade vid 15.00 och såg Kalle Anka samt delade ut julklapparna. Vid 17-tiden åkte vi in till stan och firade julen med släktingar. I kväll skall det komma gäster hit, så nu ska jag sätta fart. Jag undrar om det kommer några julbockar till oss i år det vill säga utklädda personer. God fortsättning på dig.

Ovido - Quiz & Flashcards