Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Allt var så fint och stämningsfullt

Av halvsekel - 14 december 2008 09:21

Jag hade bestämt mig för att åka till MacDonalds och titta på lucia med tärnor samt sångkör. Maken som var krasslig följde med. Det var ganska tomt på besökare när vi kom dit. Vi köpte varsin hamburgare och satte oss ner. Jag mejlade några av mina vänner, att det fick komma om de hade möjlighet och lust. Sedan kom lucian med tärnor in och sjung så vackert. Bordet bredvid kände jag igen ett ansikte, jag gick och frågade om det var hon, en gammal jobbarkompis till mig. Det var det, och hon var där i samma syfte som jag, för att se sin dotter, som också var en av tärnorna. Även hon skulle till kyrkan några timmar senare. Allt var så fint och stämningsfullt i kyrkan. Efter att tillställningen i kyrkan avslutades, så fick tärnorna åka runt i en kärra och lucian i en hästvagn. Tärnorna bar på facklor som lyste upp hela staden. Innan luciakröningen träffade jag på en nära vän, hon hade kommit lite försent till kyrkan men nu var hon här och såg på luciakröningen med mig och min familj. Under luciankröningen, så hade lucian sina tärnor bakom sig, som fortfarande bar på facklor. Sedan var det meningen att det skulle bli luciafest hemma hos mig men det får bli en annan gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av halvsekel - 14 juni 2009 09:49

Det var ett tag sedan nu. Jag kommer att sammanfatta en del av det som har hänt sedan jag sist skrev. Troligtvis hinner jag inte att skriva något innan midsommar. Vi hörs snart igen. Kram på dig...

Av halvsekel - 24 februari 2009 13:10

Av halvsekel - 25 januari 2009 09:21

Det har hänt en del saker som jag och min familj måste ta itu med, så därför kommer jag inte att skriva på ett tag. ...

Av halvsekel - 20 januari 2009 14:56

Vet inte var det är med mig men det känns att jag är på väg utför. Känner mig tom inombords, har ingenting att skriva om. Min väg känns krokig och brockig just nu. Mitt mående och min hälsa är relativt bra men det är något annat som inte känns bra. D...

Av halvsekel - 17 januari 2009 18:08

Hade tänkt behålla julen till slutet av januari men jag plockade bort det mesta av julsakerna och allt annat som hör julen till på torsdagen och fredagen. Jag antar att en hel del människor har bråttom med att slänga ut grannen och plocka bort allt s...

Ovido - Quiz & Flashcards