Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Julen är slut och snart är det nyår

Av halvsekel - 28 december 2008 22:03

Ibland funderar jag att leva som en eremit det vill säga leva isolerat. Jag vill bara vara, inte ha några måsten. Slippa sköta hem och allt annat runt omkring som inte ger någon energi. Någon måste sköta dessa saker och det faller alltid på mig. Det beror på att jag tycker inte om att ha rörigt omkring mig. Ibland tror jag att maken rör till med flit eller så är han som han är, tycker om att jag plockar upp efter honom. Barnen tycker att jag är jobbig, för att jag lägger så mycket tid på att städa och plocka mm. Förra nyår var mina önskningar att få ett arbete och att vi flyttat till stan. Jag känner mig deppig för det, inget har slagit in. Vad beror det på? Jag har inget bra svar på dessa två frågor. Snart är det nyår och då skall jag troligen vara nykter, för jag brukar vara det. Maken och jag skall fira nyår hos nära vänner som bor i stan. Barnen skall ut på sitt och jag kommer att vara nervös för dem som vanligt. Jag skall nu tänka ut några nyårslöften....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av halvsekel - 14 juni 2009 09:49

Det var ett tag sedan nu. Jag kommer att sammanfatta en del av det som har hänt sedan jag sist skrev. Troligtvis hinner jag inte att skriva något innan midsommar. Vi hörs snart igen. Kram på dig...

Av halvsekel - 24 februari 2009 13:10

Av halvsekel - 25 januari 2009 09:21

Det har hänt en del saker som jag och min familj måste ta itu med, så därför kommer jag inte att skriva på ett tag. ...

Av halvsekel - 20 januari 2009 14:56

Vet inte var det är med mig men det känns att jag är på väg utför. Känner mig tom inombords, har ingenting att skriva om. Min väg känns krokig och brockig just nu. Mitt mående och min hälsa är relativt bra men det är något annat som inte känns bra. D...

Av halvsekel - 17 januari 2009 18:08

Hade tänkt behålla julen till slutet av januari men jag plockade bort det mesta av julsakerna och allt annat som hör julen till på torsdagen och fredagen. Jag antar att en hel del människor har bråttom med att slänga ut grannen och plocka bort allt s...

Ovido - Quiz & Flashcards